Advertisement
Wycieczka do Krakowa Drukuj
Redaktor: Katarzyna Pietrzyk
20.06.2019.

W dniach od 5 do 7 czerwca 2019 roku uczniowie klasy ósmej wybrali się w daleką podróż.  Była to długo wyczekiwana i planowana wycieczka do Krakowa- miasta polskich królów.

Podróż uczniowie wraz z opiekunami: Julią Sienkiewicz, Gabrysią Orenczuk i wychowawczynią- Katarzyna Pietrzyk- odbyli pociągiem InterCity z dworca w Olsztynie. To naprawdę już! Jedziemy... Godzina 5:23 rano:)

Siedmiogodzinna podróż upłynęła w miłej atmosferze, trochę drzemaliśmy, czytaliśmy książki, niektórzy z nas grali nawet w statki oraz UNO.

Ostatecznie na dworcu w Krakowie byliśmy dokładnie o 13:01 (pociąg był punktualny jak w szwajcarskim zegarku). Po podróży odpoczęliśmy w Galerii Krakowskiej, by później ruszyć tramwajem w kierunku Schroniska Młodzieżowego Oleandry.

W tramwaju numer 14 w kierunku Cichy Kącik:)

I już jesteśmy w schronisku:

Po zakwaterowaniu w pokojach i dwugodzinnym odpoczynku ruszyliśmy na pierwszy spacer w kierunku Wawelu i bulwarów nad Wisłą.

Pierwsze zdjęcie na tle zamku na Wawelu.

Spacerujemy bulwarami nad królową polskich rzek

W tle wieża katedry wawelskiej.

Tylko gdzie jest Sebastian?

Wszyscy w komplecie pilnowani przez wawelskiego smoka .

Gdy wróciliśmy do schroniska, dyżurni zrobili kolację, a już o 22.00 leżeliśmy w łóżkach i prawie zasypialiśmy. Następnego dnia czekało nas wiele atrakcji.

Dzień drugi (6.06.2019 r.)

Pobudka o 7.00, kolejni dyżurni przygotowują śniadanie, a my szykujemy się do zwiedzania. W planie dalekie wędrówki po Krakowie w towarzystwie licencjonowanego przewodnika. Okazała się nim przesympatyczna Pani Eliza.

O 10.00 pełni werwy ruszamy w kierunku Muzeum Narodowego.

Pod pomnikiem Pierwszych Legionistów.

Eksperymenty naukowe w atrium Collegium Maius.

Przed wejściem do rektoratu Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Tu studiował Karol Wojtyła, a ja gdzie będę się uczył?

Gdy obejrzeliśmy zabytki znajdujące się na Trakcie Królewskim, przeszliśmy w kierunku Wzgórza Wawelskiego. Tutaj dokładnie zwiedziliśmy wnętrze Katedry, weszliśmy na Wieżę, gdzie każdy obowiązkowo dotknął prawą dłonią serca dzwonu Zygmunta. To ma zapewnić szczęście w miłości.

Następnie zeszliśmy do krypt, w których znajdują się sarkofagi polskich królów i królowych, również polskich wieszczów: Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. Wszyscy z zaciekawieniem słuchaliśmy opowieści pani przewodnik o mrożących krew w żyłach historiach polskich naukowców, badających groby królewskie.

Pamiątkowe zdjęcie na tle Katedry na Wawelu.

Kolejnym etapem naszego zwiedzania była Smocza Jama- pieczara, w której według legendy ukrywał się smok. Przy okazji przypomnieliśmy sobie treść tego podania i imię bohaterskiego szewczyka, który pokonał smoka- był to Skuba (skubaniec..., miał pomysł).

Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w kierunku Rynku Głównego, przeszliśmy obok zabytkowych kościołów, podziwialiśmy piękną ulicę Grodzką, by dotrzeć do Kościoła Mariackiego. Wybiła godzina 14.00, a więc wysłuchaliśmy hejnału granego na cztery strony świata.

Podziwialiśmy też Sukiennice i pomnik Adama Mickiewicza.

Na Rynku Głównym

Kolejne miejsce, które mogliśmy zwiedzić to Muzeum Podziemi Rynku. Tutaj Pani przewodnik zaznajomiła nas z ekscytującymi informacjami z czasów średniowiecznego Krakowa, jedynego skanalizowanego miasta ówczesnej środkowej Europy, miasta traktów handlowych, bogatego, pełnego handlarzy i kupców ze wszystkich stron świata. Oj działo się wtedy...

W Interaktywnym Muzeum Podziemi Rynku.

To był ostatni punkt programu zwiedzania Krakowa podczas drugiego dnia wycieczki. Zadowoleni, ale też i zmęczeni oraz głodni- udaliśmy się na obiad do Gospody Koko. Następnie wróciliśmy do schroniska na nocny odpoczynek. Niektórzy uczniowie zdecydowali się jeszcze na wieczorny spacer, aby zobaczyć miasto w blasku zachodzącego słońca i pięknie oświetlone przez uliczne latarnie. To był magiczny spacer.

Wieczorny magiczny Kraków

Dzień trzeci (7.06.2019 r.)- ostatni

Po nocnym odpoczynku i porannym posiłku przygotowanym przez kolejną grupę uczniów- ruszyliśmy na podbój Zamku na Wawelu. Spotkaliśmy się tam z przewodnikami, którzy oprowadzili nas po zamkowych wnętrzach. Mogliśmy więc z bliska podziwiać słynne wawelskie arrasy, przechadzać się po komnatach, w których mieszkali polscy królowie. Obejrzeliśmy wiele wspaniałych zabytkowych mebli, bibelotów i ozdobnych sztukaterii na ścianach tego historycznego i ważnego dla każdego Polaka- miejsca.

Brama wejściowa na Wawel

Na dziedzińcu- pod arkadami.

To był ostatni punkt programu zwiedzania Krakowa. Został czas na ostatnie zakupy pamiątek, kilka fotek i powoli zmierzaliśmy do schroniska, aby odebrać bagaże i wyruszyć w podróż powrotną.

Na peronie dworca w Krakowie, w oczekiwaniu na pociąg.

Jeszcze tylko 7 godzin podróży Inter City i zobaczyliśmy niezawodnych rodziców. Tak oto przebiegła wycieczka- pełna wrażeń, bogata w obszerny program zwiedzania. Podróże kształcą!

Z wielką przyjemnością chcę podziękować Paniom Julii Sienkiewicz i Gabrieli Orenczuk za opiekę nad uczniami podczas wycieczki, w szczególności za nocne czuwanie nad ich bezpieczeństwem i przyjazną, miła atmosferę oraz wspaniałą współpracę. Uczniom dziękuję za dzielność podczas dalekich wędrówek, samodzielność i odpowiedzialność.

Panu Dyrektorowi dziękuję za umożliwienie nam odbycia trzydniowej wycieczki, dzięki której nasi ósmoklasiści mieli okazję poznać i utrwalić historię Polski w autentycznych, epokowych miejscach. To bezcenne. Dziękuję.

Katarzyna Pietrzyk

Zmieniony ( 21.06.2019. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »